.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ضرورت اجراي كامل مصوبات دولت در فریدونکنار

شهرستان تازه ‌تاسيس فريدونكنار با وجود برخي اقدامات به توجه بيشتري نياز دارد.

حدود 26 ماهي از ارتقاي فريدونكنار از بخش به شهرستان مي‌گذرد اما بعضي ادارات كل با بي‌توجهي نسبت به امور فريدونكناري‌ها، شيريني دولت به كام مردم خطه مبارك را به تلخي نزديك مي‌كنند.
شهرستان فريدونكنار يكي از شهرستان‌هاي ساحلي استان مازندران است كه بين بابلسر و محمودآباد قرار گرفته و از طرف جنوب به شهرستان آمل متصل است.
شهرستان فريدونكنار در زمستان سال ۱۳۸۶ رسماً از بخش به شهرستان ارتقا يافت و جديدترين شهرستان در استان است كه از بابلسر استقلال يافته و داراي دو بخش است.
از آثار باستاني فريدونكنار مي‌توان به مسجد جامع بهرامي اشاره كرد كه سال‌ها پيش، از طرف خاندان بهرامي اهدا شده‌ و مزار استاد طاهرخان بهرامي در اين مسجد واقع شده‌ است.
ازباران، شيرمحله، مهلبان، بزرگ بيشه محله، نوايي محله، بنه كنار، كوچك بيشه محله، بي نمد، زاهد كلا، منقارپي، جزين، كلاگر سرا، فرزاد شهر، اسبوكلا، حسين آباد، اوكسر كريم كلا، طوله سرا، سوته، فرم، حيدركلا،اسلام آباد، ملاكلا، درياسر و كارگر محله ۲۵ روستاي شهرستان فريدونكنار هستند. شهرك فرزادشهر از شهرك‌هاي بزرگ، قديمي، زيبا و همچنين، توريستي شهرستان فريدونكنار محسوب مي‌شود و نخستين بندر خصوصي كشور در اين شهرستان ايجاد شد و در ۲۲ بهمن ۱۳۸۶ گشايش يافت.
اين شهرستان، تنها پناهگاه و ميزبان درناي سفيد سيبري از گونه‌هاي نادر پرنده در ايران است، براي نخستين بار در خاورميانه، مركز پرنده‌شناسي در تالاب بين المللي فريدونكنار احداث شد.
اين شهرستان مركز ماهي و برنج استان محسوب مي‌شود، برنج طارم فريدونكنار بسيار شهرت دارد، شهرك‌هاي خزر شهر شمالي و جنوبي نيز جزء اين شهرستان است كه جزء شهرك‌هاي معروف مازندران و حتي كشور به حساب مي‌آيد.
خدمات دولت نهم و دهم در سطح شهر و روستاهاي شهرستان ساحلي فريدونكنار شايد حتي براي اهالي فريدونكنار نيز غيرقابل تصور و اعجاب برانگيز بود اما فريدونكناري‌ها امروز مي‌دانند منطقه‌شان سرشار از ظرفيت‌هايي است كه فقط يك چشم بينا مي‌خواهد.
تعبير خطه مبارك براي فريدونكنار كه شهر سرداران و 350 شهيد است آن هم از سوي مقام معظم رهبري افتخار معنوي براي مردم اين منطقه است.
با وجود توانمندي‌هاي فراوان و اقدامات بي‌شمار دولت در اين شهرستان از برخي نارسايي‌هايي در رنج است.
بعضي روساي ادارات فريدونكنار حتي با گذشت بيش از دو سال هنوز هم نمي‌خواهند قبول كنند اين منطقه شهرستان شده و به وظايفشان آگاهي كافي ندارند و يا خودشان را به زحمت نمي‌اندازند و مردم را از خدمات بيشتر محروم كرده‌اند.

*توقع مردم از نماينده مجلس
يكي از شهروندان فريدونكنار در گفت‌وگو با فارس در شهرستان فريدونكنار خواستار تلاش بيشتر نمايندگان مجلس براي كمك به توسعه شهرستان فريدونكنار شد.
وي با لحني گلايه‌آميز اظهار داشت: خيلي كم نماينده منتخب مجلس را در شهر و روستاهايمان مي‌بينيم.
اين شهروند ادامه داد: نمايندگان نبايد فقط در زمان انتخابات در سطح شهر فعال باشند.
وي تصريح كرد: با سابقه خوب مديريتي كه از نماينده شهرمان سراغ داريم اميدوارم كانون توجه‌ نماينده به سمت شهرستان نوپاي فريدونكنار سوق داده شود.

* دولت در فريدونكنار بناي توسعه را گذاشت
دستاوردهاي دولت نهم و دهم در شهرستان فريدونكنار پس از هديه شيرين و نجات‌دهنده دولت احمدي‌نژاد به فريدونكناري‌ها آنقدر گسترده و زيبا بود كه مردم شهرستان سردار بصير را به زندگي اميدوارتر كرد.
مهمترين اقدامات دولت در دو سال گذشته در فريدونكنار را مي‌توان به بهره‌مندي همه روستاها از آب شرب بهداشتي، افتتاح پايگاه اورژانس 115 شهري و روستايي، افتتاح پست‌هاي متعدد برق و رفع بخش اعظمي از مشكلات اين حوزه، بهسازي و آسفالت محورهاي ارتباطي روستايي، آغاز عمليات اجرايي گسترده ساخت واحدهاي مسكن مهر، اجراي طرح‌هاي هادي روستاها، بهره‌برداري از مدارس متعدد، احداث خانه‌هاي عالم، حفر، تجهيز و بهسازي چاه‌هاي عميق و اصلاح و توسعه شبكه آب شرب شهري، گازرساني به تمامي روستاهاي فاقد گاز شهرستان اشاره كرد.

*مصوبات سفر اول رئيس جمهور در فريدونكنار اجرا شده است
همچنين در دور اول سفر رياست جمهوري و هيئت دولت به استان مازندران هفت مصوبه مختص فريدونكنار بوده كه همه مصوبات به مرحله اجرا در آمده است كه شامل تكميل و بهره‌برداري از سالن ورزشي بانوان، تكميل و بهره‌برداري از ساختمان دادگستري، شناسايي فريدونكنار به عنوان مرز مجاز بين المللي با استقرار گمرك، واگذاري زمين و آغاز عمليات اجرايي احداث پژوهشكده علوم و فناوري دفاعي شمال، پيش بيني اعتبار و آغاز عمليات اجرايي چهار خطه كردن محور فريدونكنار به آمل است. پس از استقرار فرمانداري با پيگيري‌هاي به عمل آمده، فرماندهي انتظامي و ادارت گمرك، برق، شبكه بهداشت و درمان، نمايندگي غله و بخشداري دهفري در فريدونكنار مستقر شدند.

* اجراي مصوبات دور دوم سفر براي فريدونكناري‌ها
در دور دوم سفر رياست جمهوري و هيئت دولت به استان مازندران شهرستان فريدونكنار داراي 13 مصوبه به شرح: احداث مركز فرهنگي و هنري پرورش فكري كودكان و نوجوانان، مطالعه امكان‌سنجي ايجاد بازارچه مرزي، تصويب ساحل فريدونكنار به عنوان منطقه نمونه گردشگري، تكميل و تجهيز مجتمع فرهنگي هنري، تأمين اعتبار براي تكميل طرح آبرساني، تخصيص اعتبار براي تكميل و تجهيز نمايشگاه تنوع زيستي و حيات وحش (مركز پرنده شناسي) در جنگل اوجاكله، احداث و تجهيز هنرستان فني و حرفه‌اي و كار و دانش، كمك به بهسازي روستايي در دهستان باريك رود جنوبي، احداث اداره مالياتي، تاسيس اداره حفاظت محيط زيست، خريد يا احداث ساختمان اداري اداره تعاون، افزايش پست‌هاي سازماني گمرك فريدونكنار به 22 پست و ارتقاي رئيس گروه امور مالياتي (سرمميزي) شهرستان به رئيس امور مالياتي (مميزي كل) بود كه هنوز بخشي از آنها اجرايي نشده است../فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.161 seconds.